dimarts, 25 de juny del 2013

sobre la Línea 11 de bus urbà que passa pel barri

La setmana anterior ens varem assabentar que l´Ajuntament vol treure el pas pel BarriVell de la Línia 11 del microbus urbà que passa pel nostre subsector, per a que no en passi cap; la parada del carrer Pons Martí, ha de ser traslladada a Correus, i les altres anteriors del Barri Vell, a altres llocs...
Aquesta retallada - encara les retallades- del consistori està siguent criticada des de diferents sectors d´opinió...i de fet la decisió arriba més o menys a l´any de la breu campanya endegada per l´AViC sobre la parada de la Línea 11 al carrer Pons Martí, on es demanava una marquesina protectora pels que els dies de pluja, de fred o de vent havien d´agafar-lo. Adjuntem una imatge de la butlleta impresa en paper que es va repartir per la Festa Major del nostre subsector de Barri Vell, on demanavem lo de la marquesina protectora; llàstima que per ser estiu i pel garbuix de gent que en aquesta temporada hi ha al barri, i a la festa, no es van recollir masses butlletes sobre aquest problema- de fet es varen trobar butlletes a terra trepitjades i malmeses-, i tot i així, es va decidir continuar amb la recerca de recolzaments en la festa d´enguany...

 cliqueu-hi per ampliar la imatge
Aquí teniu alguns enllaços als primers articles de opinió de premsa diària sobre aquest tema:
En Lluís Bosch Martí, ben conegut al nostre subsector de BarriVell pel seu treball amb l´AViC, per ser articulista al Diari de Girona, ens ha facilitat els articles de premsa que donen fe de les protestes i rebuigs que ha ocasionat la mesura publicades al DdG:
  • DdG. dissabte 22 de Juny: "els usuaris es queixen per la supressió de la línia 11 pel BarriVell".
  • DdG. diumg, 23, Juny: secció Cartes: 1. No ens poden treure la línia 11 del BarriVell, i 2.Reconsiderar la supressió del bus pel BarriVell
  • DdG. dimarts 25 juny: "ICV reclama a l´Ajuntament que no elimini el pas de la L11 pel BarriVell"
  • DdG. dimarts 25 Juny. Opinió, article de Ll.B.M: "Srs jubilats, disculpin les molèsties"
 amb posterioritat a la publicació d´aquest article del nostre bloc-butlletí electrodigital:
  • DdG.dimecres 26 de juny. "l´A.V... del BarriVell ho veu un error i ERC inadmissible"
  • DdG.dimecres 26 de juny. "la CUP prepara una campanya : exigim que es mantingui el recorregut de la línia 11 pel BarriVell"
  • DdG.dijous 27 de juny:"El PSC reclama que la L11 mantingui el pas pel BarriVell "
i la resposta del representant del consistori actual
  • DdG. dimecres 26 de juny: "Alcalà diu que els canvis a la L11 són una prova i anuncia una línia només per al BarriVell...
D´haver escoltat la opinió dels usuaris habituals i de la majoria de partits representants de la ciutadania, tal vegada no caldria haver aplicat la mesura.
Aquesta supressió d´un servei de transport urbà no millorarà les nits d´ insomni de molts veïns, i en canvi si la diversió dels visitants, com passa cada estiu. Si és per esponjar el tràfec pels carrers -escàs sempre, però ( cantarella típica) quin mal efecte que fa un bus per un entorn tan antic, oi? sona ridícul...- en temporada alta de turisme, retallant en serveis a la mobilitat durant el dia,... perquè la retallada no s´aplica a altres aspectes com la contaminació acústica a les nits estivals..?  Si és per estalviar diners en combustible, no és creible que el nou itinerari sigui més econòmic; i, si és per millorar la qualitat de vida, menys!  ja que el trajecte a peu que han de fer les persones grans i les que tenen aluna discapacitat des dels seus domicilis fins les parades del bus, són equivalents al que hauràn de fer fins a les noves paredes preassignades.
És possible que el que es vol des de la majoria governant és retallar alguna iniciativa ciutadana saludable...?. A nosaltres els de l´AViC no ens espanten esforços; la campanya per la marquesina a la parada a Pons Martí del microbús de la Línia 11 la varem començar amb moltes ganes d´ obtenir millores pel nostre sector de Barri, i per resposta l´Ajuntament ensvol estalviar la feina retallant el servei.
i ara només "són una prova"? serà possible!, quina "nova línia"? recuperarem el servei?

N. Aquest texte ha sigut completat amb les dades de les notícies posteriors a la data de publicació incial, i algunes altres conclusions, el 2-7-2013.